Kantamo ja Rehappi ovat sopineet toimista, jossa Rehapin hoito keskitetään Kantamon päihdehoitokeskukseen Kärkölään. Samalla Rehapin hoidon käyneille taataan samanmallinen laadukas jatkohoito, vierailuoikeus ja puhelintuki.

Kantamo on luonteva kumppani Rehapille: Kantamo on Suomen johtava Minnesota-mallisen tai 12 askeleen hoitomallin laitosmuotoisen päihdekuntoutuksen järjestäjä, sillä on maan laajin avohoitoryhmien verkosto ja hoitokeskus sijaitsee hyvien julkisten kulkuyhteyksien päässä. Lisäksi Kantamon hoito on vastaava kuin Rehapissa, ja Kantamon henkilöstössä on paljon Rehapin entistä henkilöstöä.

Jatkotoimet Rehapin toiminnan päättyessä:

• Rehapin hoidon käyneiden avohoito jatkuu Kantamon jatkoryhmissä 16.11.2020 alkaen. Ryhmiä on noin 15 ympäri Suomea ja ryhmät pyritään järjestämään samoilla paikkakunnilla, kuin Rehappikin. Osallistumista seurataan viikoittain.
  • Rehapin hoidon käyneillä on vierailuoikeus Kantamon hoitokeskukseen pitkälti samoilla ehdoilla, kuin Rehapillakin (raittiina pysyminen, osallistuminen jatkoryhmiin, koronarajoitukset ja max. 4 vierailijaa samanaikaisesti).
  • Rehapin hoidon käyneillä on oikeus puhelintukeen päivystysaikoina päivittäin, myös viikonloppuisin.
  • Kantamolle ei siirry Rehapin hoidon käyneiden asiakastietoja.

Lisätietoja Rehapin hoidon käyneille:

• Jatkoryhmään liittyminen: Pyydämme ensisijaisesti liittymään ”Kantamo rinki” -nimiseen Facebook-ryhmään ja katsomaan kohdasta ”Tiedostot” lähimmän jatkoryhmän tiedot. Osallistu viikolla 47 eli 16.11.2020 ensimmäistä kertaa Kantamon jatkoryhmään.
  • Vierailuoikeus astuu voimaan heti. Ilmottaudu etukäteen puh. 09 3611 9880 (ma–pe 9–21, la–su 10–21)
  • Puhelintuki ja muut kysymykset: soita 09 3611 9880 (ma–pe 9–21, la–su 10–21) tai katso www.kantamo.fi

Lisätietoja kunnille

• Rehapin hoito jatkuu Kantamossa Kärkölässä samanlaisena kuin Rehapissa. Noin viidennes asiakkaista tulee kunnan maksusitoumuksella.
  • Kantamo sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien päässä, ja haemme asiakkaan tarvittaessa Lahdesta tai Riihimäeltä.
  • Hoitoon kuuluu kiinteähintaisena 1kk laitoshoitojakso, 11kk avohoitojakso, puhelintuki ja intervallijaksot. Myös asiakkaan perhe ja läheiset huomioidaan hoidossa läheisviikonlopussa ja jatkohoidossa.
  • Raportoimme kunnan yhteyshenkilölle hoidon etenemisestä perushoitojakson alussa, keskellä ja lopussa sekä tarvittaessa myös avohoitojakson ajan.
  • Kantamo toimii Avi:n valvonnassa, hoitopaikkoja on 30.
  • Mikäli olette kiinnostuneet  hoidosta, olkaa yhteydessä info@kantamo.fi tai 09 3611 9880.

Päihdehoitokeskus Kantamo, info@kantamo.fi, puh. 09 3611 9880, www.kantamo.fi